Lody a’la Biały Michałek

Lody a’la Biały Michałek z mlekiem w proszku i orzeszkami ziemnymi
Marzyłem o tym smaku. Na prawdę – wszystko co ma coś wspólnego z tymi cukierkami skrada moje serce. To może dlatego, że kocham mleko w proszku? Nic dziwnego, że szybko zabrałem się za takie lody. I mimo tego, że moje w składzie nie mają cukierków, to w smaku nawet niewtajemniczonym je przypominają. Świetne do brownie, szarlotki lub zjedzenia na raz.
przepis:
ok. 1,2 l lodów
530 ml (puszka) mleka skondensowanego słodzonego* – schłodzonego
500 ml śmietany 30-36% tłuszczu – schłodzonej
sok z 1/2 cytryny
120 g mleka w proszku
100 g orzeszków ziemnych posiekanych lub zmielonych
15 cukierków Białych Michałków
100 g posiekanej białej czekolady
3 szczypty soli
*ja robiłem lody z mleka niesłodzonego i po prostu dosłodziłem cukrem pudrem do smaku
Mleko i kremówkę umieszczamy w wysokim naczyniu. Ubijamy do powstania puszystego kremu w międzyczasie dolewając sok z cytryny. Przelewamy do pojemników (np. po innych lodach) i chowamy do zamrażalki, co 30 minut wyjmujemy i miksujemy. Postępujemy tak przez pierwsze 3 godziny (razem 6 raz).  Przed 4 miksowaniem wrzucamy resztę składników i dokładnie miksujemy.
Po 6 godzinach mrożenia lody są już gotowe. Przechowujemy w zamrażalniku, przed podaniem wyjmujemy na 20 minut, nakładamy porcje i znowu chowamy.
Jedna uwaga do wpisu “Lody a’la Biały Michałek

  1. Hej, wygląda świetnie, na pewno spróbuję je zrobić. W opisie zaznaczyłeś, że Twoje lody w skladzie nie mają Michałków, a w liście skladników je wymieniłeś 😁.

    Polubienie

Skomentuj

